beRceRiTa menGenAi kenAngaN tErinDah bha..duLu-duLu nie...



setiap insan memang dikurniakan rasa sayang dan untuk menyayangi...begitu jugalah aku...




dalam hidup ini, banyak insan yang aku sayang...(especially my MoThEr la...waJib).


Sepanjang hidup aku bergelar insan nie, pernah sekali aku punya cinta. Lucu la pulak, semasa darjah 4 dahulu...nama aku dah lupa(sebab dah putus)...sejak itu, C.I.N.T.A dah pergi melainkan aku cintakan hidupku sebagai pencinta insan yang lain...




Banyak kali aku dah cuba dan paksa namun tetap tak dapat...hanya ALLAH yang tahu perasaan ini...Aku ingat kisah aku sekolah kat S.k KALUMPANG semporNa sejak 1996-2000..darjah 1- darjah 5...selepas itu, aku berpindah ke S.K BubuL semporna pada tahun 2001...banyak lah kisah suka duka aku semasa berGelar pelajar sekolah rendah...huhhuuhhu





















~ni sekolah terChinTaku..SMKDPA...semporna sabah...~

saya paling suka sekali semasa BerGelar pelaJar sekolah menEngah...aku belajar disana sejak tingkatan 1 sehinggalah tamat tingkatan 6 atas...bermula 2001-2008..suka duka aku sebagai pelajar yang ingin belajar mengenal dunia ini....first time aku disekolah tue, amat gembira jga la sebab jadi pelajar sekolah menangah...aku pernah jadi Pengawas sekolah...tugas yang amat perit taw...lepas tue jadi wakil sekolah..memang parah...takpa semua itu adalah pengajarn dan pembelajaran...




lupakn kisah silam dulu(biarlah ia terus bermain di minda)...aku nak cerita kisah aku terakhir di sekolah jer...




kisah tingkatan 6 Rendah dan 6 Atas...hahhaa..6A UKM...guru kelas...cikgu RAMAN...


aku amek subjek p.am, b.m, geo, dan ekonomi..


aku dapat result STPM tak la tinggi sangat 2pointer lebih jer..tapi syukur dapat masuk UNIVERSITI...di sintok kedah..UNIVERSITI UTARA MALAYSIA..


Aku pernah jadi pelajar asrama sejak tingkatan 3 hingga last belajar tingkatan 6..memang banyak kisah suka duka taw..kami jer taw..yang baik juga yang buruk...


memang kenangan paling meriah dan lucu dan segala-galanya lah kat asrama....yang pernah tinggal asrama jer faham..lain dengan masalah air, masalah makanan, masalah lewat ke sekolah, masalah ponteng dan semua masalah boleh wujud di asrama...syurga kami...


tapi cerita yang paling meriah sekali adalah semasa ketakutan cerita HANTU..hahhaa


tak boleh bla...hahahhaa




tapi yang pasti..sepajang tinggal asrama...warden org paling di sayang..


first warden...cikgu Kadir , second...cikgu Raman , still now..cikgu Adisa yang masih bertahan.


sayang cikgu semua...betul kata orang..kenangan semasa di sekolah memang kenangan yang tak boleh dilupakan...




aku sebagai KeTUA PaLAJAR..matilah...aku pegang selama 1tahun setengah dari 6Rendah ke 6Atas...mampos la...memang pengalaman paling sukar nak cakap...first nak baca ikrar..sambil tangan ketar...malu siot...pastu, nak kawal budak ponteng,bunak escape dan budak nakal...

aku seperti pengetua dah...




~tapi yang pasti, kenangan aku dgn kengkawan sekolah memeng itu sahajalah kenangan aku paling terindah...walaupun korang nun jauh dengan hidup korang masing-mmasing..aku tetap sayang dan kawan korang selamanya..koranglah sumber tenaga dan kekuatanku untuk terus menerus teruskan kehidupan ku nie...korang ibarat kaki aku sebelah dak aku kaki yang sebelah pulak..bila dua-dua ada baru kita rasa sempurna, bila sebelah dah takde, maka cacatlah hidupku inie...sayang korang..terima kasih korang....koranglah..segala-galanya.....


~wajah-wajah manis dan ceria kawan2 ku kat sekolah menengah dulu..rindu dorang...~
smkdpa 2001-2008~
~in my memories...ever and ever~

Comments

Popular posts from this blog

~puLau-Pulau Di Semporna, SABAH~

KILAU makanan tradisi SABAH

Kem Pemilihan Pertukaran Belia Antarabangsa Kementerian Belia dan Sukan Malaysia 2015