Saturday, June 30, 2012

Masuk 3 hari sudah

~ Demam Panas yang kejap datang kejap hilang kejap datang lagi ~

sudah juga aku hantam paracetamol PKU (pusat kesihatan UUM)
sudah juga aku makan panadol sulable
minum itu 100 plus 
jalan2 sekitar hostel, tapi masih juga

begini bah... 
sebab demam ni, badanku jadi lemah2
3 hari sudah tidak makan, minum jak sebab maw makan tapi bila makan tidak dapat masuk
sakit perut + loya + pening2 + badan mengigil + kaki krem + tulang2 sakit + tulang belakang sakit
apa sakit tu sebenar ya?

apapun, aku kuatkan hati untuk tempuhi hari2 esok...
2-17 julai.. Pentauliahan Diraja Pegawai Kadet PALAPES IPTS ke-31 2012 UUM
Insya ALLAH mudah-mudahan diberikan kesihatan yang baik berpanjangan

esok JULAI sudah...

p/s :: 3 hari terlantar dikatil... hanya aku yang dapat merasakan suhu badan mencecah 40 darjah celcius...

Friday, June 22, 2012

ANAK BUAH AKU

~Nama dia Belon ~

bukan nama sebenar... kami panggil jak Belon
sebab di endut dan comel


 Nama sebenarnya : qistina zhufairah
dia anak buah pertama dalam keluarga aku (means adik beradik aku)
dan anak kepada akak kedua kami (anak ketida dalam adik beradik kami)
saja nak cerita...
sebab aku bersyukur dapat semua milik ALLAH
selagi nyawa dikandung badan... selagi itu kita masih diberi peluang menggunakanNya

p/s :: tapikan, kekadang dia sombong sama pakciknya... biasalah orang jarang dijumpa


Post Yang ke 500

~ Apa yang aku nak kongsikan...? ~

bah, tiada juga la yang special ni
cuma maw cerita2 jak sikit pasal cinta
apa sebenarnya yang kamurang faham pasal cinta
macam2 kefahaman dan maksud yang kita berikan 


bagi aku...
Cinta tu ibarat Jodoh
yang mana, jodoh tu sememangnya ALLAH telah tentukan
so, apa yang aku set dalam fikiran dan hati aku
aku tetap akan ada Jodoh bila-bila masa
kalau ALLAH S.W.T sudah tetapkan dan berikan

bukannya aku maksudkan 
aku pasrah atau hanya berharap
cumanya... aku bukan lah jenis terhegeh2 nak cari apa sebenarnya cinta
biasanya apa yang aku tengok sekarang ni
cinta hanya sekadar dua pasangan yang berkasih dan bersayang
walaupun belum ada ikatan apa2, sudah bersama-sama

cukuplah aku dengan dosa yang aku lakukan selama ini
aku tak nak tambah sudah
walaupun aku tahu apa yang aku lakukan salah... syaitan tetap menghasut untuk melakukannya
dan, aku...
hanya mampu berdoa kepada ALLAH semoga diberi petunjuk dan jalan kebenaran

berbalik kepada kisah CINTA
berbalik la pulak kepada ayat diatas...
"Kalau suka, tidak semestinya bercinta,
Kalau bercinta tak semestinya ada jodoh,
Kalau ada Jodoh, takkan ke mana jua."

so, aku tetap dengan pendirian aku
biarlah jodoh tu datang sendiri
walaupun sampai ke tua
sebab aku yakin ALLAH akan berikan jodoh yang memang sebenar-benarnya layak untuk diriku yang hina ini, dan, jodoh2 bergelar USTAZAH dan SOLEHAH memang jauh menyimpang bagi diriku
sebab aku tahu aku bukanlah hamba ALLAH yang menurut perintahnya
sebab aku juga selalu leka dan pelupa, asyik dengan keseronokan dunia

itu jer bagi aku pasal CINTA...
tiada apa yang aku fikir... sebab aku masih KOSONG...
bak kata pepatah... "Single is the best Way"

p/s :: ALHAMDULILLAH aku tidak menghampakan HAti seorang wanita yang bergelar KEKASIH

Sedangkan Haiwan Juga ada Pertimbangan

~ Apa yang boleh aku katakan ~


kalau tengok ni gambar
macam syiok jak kan
apapun... ALLAH itu Maha Agung Lagi Maha Berkuasa
kita hambanya hanya mampu hidup didunia ni sebagai meminjam dan melaksanakan segala suruhannya
dan menjauhi segala larangannya
NAMUN... kekadang kita sering alpha kan...
banyak2 La bertaubat...

apapun...
sekali lagi saya minta maaf dengan saudara HABBAL MIN SAMPULNA
kalau aku benar2 ada silap dan salah
dan terima kasih sebab sudah delete komen2 dalam fb koe
dan padam semua gambar2 aku

apapun... Terima kasih
semoga ALLAH mencucuri rahmat dan memberkati hidup ko

p/s :: Walaupun haiwan tiada akal, namun haiwan juga tahu macam mana nak bersyukur

TEtap Juga Dia MAnusia

~ Bukan nak mengagungkan... tapi kita kena jugalah jaga hati mereka ~


memang lawak la ni orang
biasalah orang transgender ni...
kalau MALAYSIA memang sah2 tidak akan dapat ikut
itulah kebahagiaan orang Thailand kan...
rata-rata POndan Lebih cantik dari perempuan..
itu hakikatnya...

opss... sorry kalau termencarut lelebih...
bukan nak buat perbandingan or nak menangnkan kaum2 LGBT ni
cumanya... dorang juga manusia
yang masih nak hidup didunia ni

p/s :: cermin diri kita dulu... kalau kita sudah cukup2 sempurna, barulah banding2 kan dgn orang lain

Wednesday, June 20, 2012

I'M ordinary boy oNLy

~saya bukan siapa-siapa~


cumanya, aku juga maw hidup dengan tenang
biar tiada rumah besar, harta banyak
janji aku tiada musuh dan lawan
aku biasa-biasa juga bha
mahu hidup macam kamu dibumi ni
merasa apa yang manusia2 lain rasa...
 
biar aku tiada duit,kereta, tab dan harta lain2
janji aku tidak kacau hidup kamu
seriusly... aku bukan siapa-siapa
 
p/s :: harap kamu juga begitu

Kisah "Budak Penyu"

~ALLAH itu maha Pencipta~




ini antara gambar yang saya dapat dalam blog ni ===> tekAN sini

kami panggil ini babak
maksudnya tanda lahir... 
tapi kesian jugakan kalau babak membesar...
sampai oleh membahayakan orangnya...
bagus juga tu budak kan dapat sponsor...
kalau maw tahu ceritanya masuk jak tu beLog ya

sekadar berkongsi dan bercerita
sebab aku ada juga kawan macam budak ni
cumanya ketumbuhan tu hanya di tangan kanan dia
kesian juga,besar
sebab tu, dia malu nak letak tangan keluar...
nak buat macam manakan, rezeki dia
nak hilang pun...kenalah bedah...

p/s :: selamat beramal

Kenapa Macam Best Jak ni taw

~ lagu si Nirwana Band Bah ~




Lirik Lagu Sudah Cukup Sudah – Nirwana Band


Inikah caramu membalas cintaku
Kau nodai cinta yang ku beri
Inikah caramu membalas sayangku
Kau lukai sayangku untukmu

Teganya kau menari diatas tangisanku
Kau permainkan ku sesuka hatimu

Sudah cukup cukup sudah
Cukup sampai disini saja
Daripada hati gelisah
Cintaku kau balas dengan dusta

Sudah cukup cukup sudah
Cukup sampai disini saja
Daripada batin terseksa
Lebih baik ku pergi saja

T’lah berulangkali ku coba mengalah
Ternyata sabarku tak berarti untukmu

Teganya kau menari diatas tangisanku
Kau permainkan ku sesuka hatimu

Sudah cukup cukup sudah
Cukup sampai disini saja
Daripada hati gelisah
Cintaku kau balas dengan dusta

Sudah cukup cukup sudah
Cukup sampai disini saja
Daripada batin terseksa
Lebih baik ku pergi saja

Teganya kau menari diatas tangisanku
Kau permainkan ku sesuka hatimu

Sudah cukup cukup sudah
Cukup sampai disini saja
Daripada batin terseksa
Lebih baik ku pergi saja

Sudah cukup cukup sudah
Cukup sampai disini saja
Daripada hati gelisah
Cintaku kau balas dengan dusta

Sudah cukup cukup sudah
Cukup sampai disini saja
Daripada batin terseksa
Lebih baik ku pergi saja

tengok ni...
beginilah... bagus ko pigi sana jauh2
daripada wujudmu mengasi geram, batchat...
daripada kena sumpah bagus mati... bagus ko bla jak la..

hahahaaa....

p/s :: BTW, baru pulak dengar Nirwana Band ni... mimang mantap lagumu joe

GERIMIS MENGUNDANG

~ baru tengok semalam... subuh-subuh layan muvie ~

ingatkan apa sudah kawan cakap sebelum ni
"p tengok tu muvie gerimis mengundang"...
ingatkan apa dah, rupanya cerita kamal Adli kat Sabah
ndak pa biarpun dia Buat di Kota Kinabalu
janji produk made in Sabah...


tapi pelik cover ni...
tiada pun dorang berasmara dana kat kawasan rumput2 tu
NAMUN

ndak pa, janji muvienya best
kesian c zamani ndak pandai menari magunatip...
c olivia pulak boleh menari... cantik dia masa pakai baju dusun


Love kamaL ever...

aku pernah bah jumpa dia masa pergambaran di Sabah ari tu
aku tidak silap, walaupun masa tu gelap
aku yakin dia aku jumpa... (sedikit teruja)
begini bah ceritanya...

Masa tu, aku dgn abgku maw balik pigi semporna dari Penampang...
kami jalan malam, masa tu, dekat area2 Kundasang 
sebelum mahu berhenti makan, aku maw pigi tandas kencing
then, abg aku berhenti juga la

dalam masa yang sama
ada bas persiaran juga maw pigi melawat tandas
maka berbaris la kami situ ramai2...

sudahlah kawasan situ sejuk, waktu malam lagi
nah, begigil bah berbaris... ndak pa la genk2 bas tu pakai baju tebal...
aku ni ndak.. berbalik pada cerita

abg aku baris depan aku...
abg aku plak tgh menunggu orang kemudian yang tgh pipis...
bila pintu buka... maka keluarlah si "KAMAL" ni
yang peliknya... "Orang" tu tiba2 senyum sama abg aku
tetapi, lucunya abg aku ni buat blur dan terus masuk...

maka dengan "gediks" nya aku tiba berpaling dari terus memandang si Kamal
aku tertanya-tanya... siapa dia ni ya
macam aku kenal... lepas dia naik bas, baru aku perasan
rupanya dialah... pelakon drama "Bio-Nik" tue
wah, ruginya... patutlah dia senyum2 jak masa keluar dari toilet tu sampai naik bas..
bila aku tengok, dia senyum dan mengangguk sama aku

~memang aku rugi ndak salam koe~

ndak pa la... bukan rezeki aku bah
BTW... harap2 dapat lagi jumpa dia lepas ni

p/s :: nak jadi adik angka awak boleh.. sangat suka tengok KAMAL punya lakonan... SeriusLy

LAGU NYA MENGASYIKKAN...

~sedap juga suara shahiezy Sam kan~



Lirik Lagu Begini Caranya – Shaheizy Sam / Yana Samsudin

Aku tak bisa mengatakan perkataan
Kelu lidah bila berdepan kamu
Percaya pada naluri hatiku
Yang nyata sudah ada depan mata

Tapi aku masih belum mengenalmu
Untuk menikmati rasa sebenar-benar cinta

Aku tahu dimana nak cari cintamu
Disini tak mungkin mengalah
Dengan apa yang mendatang

Yang ku tahu ku cuba terbaik untukmu
Yang indah jadikan kenangan
Yang duka perbetulkan

Ini caranya bagi diriku
Caranya bagi diriku

Tapi aku masih belum mengenalmu
Untuk menikmati rasa sebenar-benar cinta

Aku tahu dimana nak cari cintamu
Disini tak mungkin mengalah
Dengan apa yang mendatang

Yang ku tahu ku cuba terbaik untukmu
Yang indah jadikan kenangan
Yang duka perbetulkan

Aku tahu dimana nak cari cintamu
Disini tak mungkin mengalah
Dengan apa yang mendatang

Yang ku tahu ku cuba terbaik untukmu
Yang indah jadikan kenangan
Yang duka perbetulkan

Ini caranya bagi diriku
Caranya bagi diriku


p/s : MEmang sedap la suara Sam... kalau la dapat duet dengan sam kan best...

Sudah Cukup Sudah

~ DAPAT SUDAH NI TENANG-TENANG SIKIT~

 tidak kisah la dia tidak mahu minta maaf atau apa
tapi, terima kasih banyak-banyak sebab sudah delete tu post dan gambar
tapi, aku akan tetap simpan print screen tu
sebagai kenangan aku

sumanya...
ego ka dia?
tidak apa la, janji sudah selesai...
papun, terima kasih atas apa yang koe sudah buat sama aku
semoga ALLAH memafkan dirimu


 apapun...
this for my frineds... love uolsss

p/s :: sudah cukup sudah

Monday, June 18, 2012

Rupanya Cerita aku Hacker masih berterusan...

~berani betul orang ni FITNAH aku taw...~

tengoklah komen-komen friend dia


ni sambungan...



sembang memang kemas...
sudah siasat konon...
kata sudah bincang dan selesaikan dengan aku
PADAHAL... CAKAP JAK kemas... tapi habuk tarak...
mana bukti ko bawak bincang dengan aku