Posts

Showing posts from February, 2011

caLon UMuM nO. 2 PRK UUM...

Image
~caLOn UMUM PRK UUM~

NAMA : FAZLAN BIN THOMASPROGRAM : SARJANA MUDA PENGURUSAN AWAMSEMESTER : 4KOLEJ AKADEMIK : KOLEH UNDANG-UNDANG, KERAJAAN DAN PENGAJIAN ANTARA BANGSACALON : UMUM NO. 2
"TRANSFORMASI MAHASISWA PEMANGKIN KREDIBILITI MAHASISWA"
(coPy dari paGe kawan)
BERSAMA UNTUK TRANSFORMASIKAN KEBAJIKAN MAHASISWA


by Norzaiful Zainal on Thursday, 17 February 2011 at 11:57

Alhamdulillah, setelah selesai sesi PENAMAAN CALON bagi Pilihanraya Kampus (PRK) UUM semalam (16 Februari 2011). Saya salah seorang yang berjaya menempatkan diri sebagai Calon untuk kerusi UMUM. Agak gemuruh juga kerana saya bertanding atas tiket BEBAS dan tidak bersama rakan-rakan baik saya di Parti PERUBAHAN.Saya perasan dan sedar bahawa perjuangan calon-calon BEBAS yang menggunakan motto TRANSFORMASI MAHASISWA ini dicop sebagai PRO-M UUM. Justeru itu, ingin saya tegaskan disini, bahawa kami calon-calon BEBAS ini bukanlah PRO-M. Banyak perbezaan antara PRO-M dan kami calon-calon BEBAS yang ada ini. Kami calon…

AssigNmenT yang BErlamBak sem 4 Nie... ahaksss... GILAk

Image
ha...ko amek tu...hahahhaaaaaa
sepatutnya, aku ada banyak assignment yang perlu di buat. tapi, satu pown takde ge yang start...maTiLah...ahhahahaa....untuk sem nie, nak LIst jap antara assignment yg perlu aku karang...
KAEDAH PENYELIDIKAN SAINS SOSIALAssignment Group TutoriaL
DINAMIKA KUMPULANGroup AssigmentPerbincangan Kumpulan @ kes Study
PREOSES WRITINGUntuk masa nie hanya perlu cari 2 karangan sama ada "Comparison and contrast" dan Classification...
PENGURUSAN LATIHAN DALAM ORGANISASIGroup assignment (blom ada tajuk)Pembentangan (group last 20)kuizmid sem
DASAR AWAMGroup Assignment ( 2org -> Dasar Pertanian Negara)Individu ( Dasar Wanita Negara)
DASAR ANILISIS FISKALPenglibatan dalam kuliahGroup Assignemt ( 4org)
ETIKA DALAM PENGURUSAN AWAMIndividu ( ulasan jurnal)Group 2orang (blom ada tajuk)Kumpulan besar ( Gangguan seksual di tempat kerja)
ini jer la antara assignment yang perlu aku siapkan sebelum habis bulan 2 nie sebab semua kena submit awal bah...adoi... apapun, Good Lu…

DAN, akHirNya aku bErtandinG unTUk MPP UUM...

Image
~dan...setelah diumumkan masa berkempen bermuLa pada jam 5.45petang 16 febRuaRi - 12 MALAM 21 Februari.... selamat BErKEMpeN guYs...~

aku Sebagai CaLOn beBAs bagi pencalonan KawaSan UMUM bagi pemiliHan MPP kali ini... dan, aku calon berNOMBOR 2 bagi kawasan UMUM...
sedangKan loGo 1 MALAYSIA pun guna tag LINE "TRANSFORMASI"... so, kena fikir-fikirlah mana yang lebih baik untk anda...
naMa ASPIRASI yang kini berTukar SemuLa kepada PERUBAHAN... kalau kita lihat, hampir sama jer makna dan maksud antara TRASFORMASI dan PERUBAHAN... Namun, semua itu tak penting sekirangnya kita sebagai calon-calon atau bakal-bakal MPP UUM ini tidak menjalankan amanah dan tanggungjawab yang akan dipikul setelah kita di UNDI oleh hampir keSemua MAHASISWA-MAHASISWA UUM... so, ingatlah...BENDA YANG PALING BERAT DI DUNIA ADALAH "___AMANAH___".
~ingat sekaLi lagi, saya calon bernombor 2 dalam pencalonan kawasan @ kerusi UMUM...~
p/s :: mahasiswa kena bangkitan memperjuangkan HAK_HAK anda untuk t…

SukareLawan Hari kedua @ kg. PAGOH...JOHOR

Image
~nIe kisaHnya hari ke Dua PULA.... kat Kg. PAGOH... selepas beberapa minit perjalanan daripada BalaiRaya kg. LENGA~
ni keje aku sebagai budak penembak air..ahaks... (berat hos tu sebenarnya.. cover2 line sikit)

ni muka2 budak kepenatan...kami sangka nak balik dah rupanya nak pegi tolong uma pakcik yang OKU...tinggal dia dan isteri dia jer kot... syukur juga kami membersih ni ada pasukan BOMBA dan penyelamat membantu.... terima kaseh


kerja kami...membersihkan kawasan sekolah dan mencuci kerusi meja kat sekolah agama nie...kesian budak2 tak pegi sekolah.... syukur juga sekolah agama sebab sikit jer yang nak kena buat...klu tak, memang terbakar la muka aku cuci meja dan bilas kerusi ni kat tengah panas.... ahaksss....

antara kerusi dan tenaga kerja yang membersihkan kawasan banjir...

sempat gie bergambar sebelum memulakan kerja membersih ... hehheeeee

yang menjadi pergaduhan dan pertengkaran mulut semasa aktiviti pembersihan adalah " cicak TOKKEK"... hahhahaa...giLak... tetiba pLak c…

kaMi buDak sUkaReLawan UUM... @ JOHOR 2011

Image
~ 10hB 02 2011... sesampaiNya di BaLai raYa LENGA... tempat penginapan kami ~


ni genk2 water jek... @ Ghostbuzter la katanya... bersama Pengetua PErwaja Mejar (k) En. Shahrin Ahmad dan barisan Pegawai Kesihatan UUM...dan staff2 UUM... dan kengkawan yang guna baju hijau kat luar tu genk2 Sukarelawan la... ni semua dak PALAPES UUM la...


~ni antara rumah yang terkena teruk banjir teruk kat kampung LENGA tue... memang dasyat... sebelah rumah jer kot SUNGAI MUAR...sangat deras airnya...hahaa...~


ni genk2 aku tolong bersihkan rumah NEnek @ tok wan nie... memang teruk la rumah dia... dah la piring, pinggan mangkuk gelas belanga dan perabot kena cuci... seharian kam tolong cuci tue pun tak sempat sebab terlalu banyak kot....


barisan sukarelawana...ahaksss...bersama Abg LAn..smepoi

nie la mamat2 ghostbuster..sapa hansam..? ahaksss.. like
* kalau korang nak tahu, memang teruk la kawasan kampung nie (kg LENGA) sebab memang teruk kena banjir...kawasan sungai MUAR sebelah rumah jer kot...then, bila air …

SukaReLawan MASKUM 2011...@ JOHOR...

Image
buat masa nie..tiada lagi logo MASKUM yang se-ori orinya... so, guna ni jer yang tahun lepas punya....so, apa yang nak saya kongsi kat sini adalah...heheeee... jam 8 malam (Rabu ni)... 9/02/2011 kita orang dak2 UUM akan gerak ke JOHOR utuk misi bantuan mangsa-mangsa banjir bagi fasa pembersihan...hanya ada 2bijik bas sahaja akan gerak ke JOHOR + 1bijik lori... maybe pelajar around 90 org macam tue...(tak dapat detail yg full)..kami dak-dak PALAPES UUM 3 peringkat pergi beramai-ramai untuk menyalurkan bakti... aisehhhh... macam aper jer ayat...apapun, doakan kita orang taw semoga selamat sampai dan selamat pulang dari misi bantuan mangsa banjir kali nie...
untuk pengetahuan korang, ni pengalaman aku untuk kali kedua pergi Sukarelawan banjir nie... sebelum ni kat KEdah jer... masa banjir tahun lepas...kan...kan...?untuk pengetahuan juga, aku nak sangat ikut SUkarelawan nie sebab nak jalan2 pegi JOHOR... tapi, niat memang nak pergi membantu arr walaupun tak pijak keseluruhan johor sangat,…

VakSin & ImunisaSi...

Image
~BerBicaRa mengenai VAKSIN da IMUNISASI~

Hukum Suntikan ImunisasiPosted on Tuesday, 15 January, 2008 by Abul Harith Syaikh Abdul Aziz bin Abdullah bin Baz ditanya : Apakah hukum berubat dengan imunisasi sebelum ditimpa apa-apa penyakit?Jawapan: La ba’sa (tiada masalah) berubat dengan cara seperti itu jika dikhuatiri ditimpa penyakit kerana adanya wabak atau sebab-sebab lainnya. Dan tidak masalah menggunakan ubat untuk menolak atau menghindari wabak yang dikhuatiri akan merebak. Hal ini berdasarkan sabda Nabi Shallallahu ‘alaihi wa sallam di dalam hadits shahih. “Ertinya : Barangsiapa makan tujuh butir kurma Madinah pada pagi hari, dia tidak akan terkena pengaruh buruk sihir atau racun”Ini termasuk tindakan mencegah penyakit sebelum terjadi. Demikian juga jika dikhuatiri timbulnya suatu penyakit dan dilakukan imunisasi untuk melawan penyakit yang muncul di suatu tempat atau di mana saja, maka hal itu tidak masalah, kerana hal itu termasuk tindakan pencegahan. Sebagaimana penyakit yang data…