SukareLawan Hari kedua @ kg. PAGOH...JOHOR

  • ~nIe kisaHnya hari ke Dua PULA.... kat Kg. PAGOH... selepas beberapa minit perjalanan daripada BalaiRaya kg. LENGA~

  • ni keje aku sebagai budak penembak air..ahaks... (berat hos tu sebenarnya.. cover2 line sikit)


  • ni muka2 budak kepenatan...kami sangka nak balik dah rupanya nak pegi tolong uma pakcik yang OKU...tinggal dia dan isteri dia jer kot... syukur juga kami membersih ni ada pasukan BOMBA dan penyelamat membantu.... terima kaseh



  • kerja kami...membersihkan kawasan sekolah dan mencuci kerusi meja kat sekolah agama nie...kesian budak2 tak pegi sekolah.... syukur juga sekolah agama sebab sikit jer yang nak kena buat...klu tak, memang terbakar la muka aku cuci meja dan bilas kerusi ni kat tengah panas.... ahaksss....


  • antara kerusi dan tenaga kerja yang membersihkan kawasan banjir...


  • sempat gie bergambar sebelum memulakan kerja membersih ... hehheeeee


  • yang menjadi pergaduhan dan pertengkaran mulut semasa aktiviti pembersihan adalah " cicak TOKKEK"... hahhahaa...giLak... tetiba pLak cerita nie menjadi isu hangat... takda la... ni cicak yang membesar jer kot... tu bukan TOKKEK la... (tapi, cicak ni sebesar ibu jari taw)....

  • nielah kawasan pemandangan ex-banjir tue..tengok semua tumbuhan pun kekeringan dan kotor oleh lumpur dan selut... bayangkan betapa tingginya paras air sungai yang membanjiri kawasan kampung ini...
p/S :: hari ke-2 memang best...namun, kepenatan tu memang sangat2 terasa...tapi sedih la... 3 hari jer membantu....

poStbY : boLonganakSemporna.bLogspoT.com... 7.44 p.m... 15FEB 2011

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

~puLau-Pulau Di Semporna, SABAH~

KILAU makanan tradisi SABAH

Pejabat Taman-Taman Sabah- Taman Marin Tun Sakaran dan Taman Marin Sipadan Semporna (Sabah Parks)