Posts

Showing posts from 2010

c tUkanG jaHiT JaLanan...=)

Image
~MenjahiT sebAgAi SumbeR reZeki~




~ditepi Jalan pun MasiH boLeh menCari Rezeki~







~hanYa sebUah ponDok dan Sebuah Mesin sahajA mereKa mampU berjuang Untuk mencaRi reZeki~

khas daripada semporNa, aku maw bawa korang menyelami serba sedikit cerita orang@ warga tepatan dalam mencari rezeki... firstly, yang saya bangga dengan tukang jahit ini sebab semuanya lelaki...(almaklumlah pompuan mana nak menjahit kat Tepi Jalanan....)
cerita yang ingin saya kongi sebenarnya mengenai perkhidmatan yang mereka tawarkan... bayaran yang dikenakan pun memang memuaskan hati korang... dengan rm3 sahaja anda boleh mendapatkan perkhidmatan dengan tukang jahit Jalanan ini...
yang istimewanya mengenai mereka ini ( c tukang jahit jalanan )... walaupun semurah harga yang diberi, kita masih boleh menawarkan harga tetapi bersesuaian dengan perkhidmatan yang kita nak la.
Kalau korang nak taw, sempOrna ni kekurangan pekerjaan yang mampu menampung bilangan penduduknya... so, ramai penduduk terutama golongan tua mencari peke…

MASUM 2009

Image
~kedudukan Pingat MAJLIS SUKAN UNIVERSITI MALAYSIA 2009 (UUM)

BILANGAN UNIVERSITIEMASPERAKGANGSAJUMLAH1 Universiti Teknologi MARA39 24 24 87 2 Universiti Malaya15

SUKAN UNIVERSITI ASIA 2010

Image
~Melebihi TARGET 13 emas daripada sasaran awal sUKAN Universiti Asia~



Chiangmai, Thailand- TEMASYA Sukan Universiti Asean (AUG) ke-15 melabuhkan tirainya (23/12/2010), semalam dengan menghadiahkan kenangan paling istimewa buat kontinjen negara selepas mengakhiri saingan lapan hari kejohanan dengan kejayaan terbaik pernah dicapai negara di gelanggang asing. Walaupun jauh daripada kejayaan 90 emas di Kuala Lumpur, dua tahun lalu, kontinjen negara meraih keseluruhan 37 pingat emas, 34 perak dan 43 gangsa - memperbaiki catatan dilakar pada 2004 di Surabaya, Indonesiauntuk berada di kedudukan ketiga keseluruhan di belakang tuan rumah, Thailand dan Indonesia.
Seramai 41 atlet Universiti Putra Malaysia (UPM) membentuk kontinjen negara terbesar ke Kejohanan Sukan Universiti ASEAN (AUG)ke-15,di Chiangmai, Thailand.

Majlis Sukan Universiti Malaysia (MASUM) akan menghantar kontinjen seramai 227 atlet dari seluruh institusi pengajian tinggi dan 53 pegawai ke kejohanan pada 15 hingga 23 Disember dep…

Kg. LOOK BUTUN, PULAU BALIMBANG, SEMPOrNA...

Image
~LAWATAN KE PULAU PERTAMA...kampung LOOK BUTUN, kg. kAWAN sa...DynaZ~













































*tiada apa yang ingin saya katakan..just berpandukan gambar nie jer la dapat saya tunjukkan suasana kampung tersebut... nak pergi ke pulau tu senang jer...naik bot laju ... tambang dia rm1.00 jak..then naik bas ke kampung tu murah gak..rm1.00 jer...naik bas ... selamat bercuti...~

suka suki SEMPORNA....with my lover friends...=)

Image
~aku...kawanku dan CeritaKu....@ sempoRna ~

hujung tahun aku dapat pelepasan untuk cuti...@ balik berubat katakannya... tapi, belo lagi aku berubat nie...kata mamak@ibuku...nantilah belom ada kesempatan lagi nak berubat...
selama aku balik dari 13 dis... banyak tempat aku aku p melancong nie. apa lagi, pulau-pulau di Semporna la nie... hahhahaaa...walaupun suhu di semporna ni panas tahap gaban@ tahap dewa... aku tetap meredah jak..walaupun ndak menahan sudah.....
pada masa yang sama... aku sempat lagi ikut program kat Semporn ni under Persatuan Belia Kabogan, SemporNa. terdiri daripada budak2 sekolah menengah.... semua peringkat.



~budak-budak kg. Hujung airport~


~kamilah....hhaahhahahaahhhqaaaa~


~budak-budak Semporna~
* selepas nie, nak pergi bercuti lagi kat Pulau Mabul... sempena krismas katakan..tapi aku ndak sambut la...just p bercuti jak....~

LCCT---> Semporna [13/12/2010... with love

Image
~yessssssssssssssssssssssssssssss......!!!!!!!!.....akhirnYaaaaa...~
jam 7.15 pagi waktu Kuala Lumpur... aku akan Terbang ke Negeri di bAwah baYu, negeri tercinta tanah tumPah daRahku, yes....SEMPORNA,SABAH... insYa ALLAH akan mendarat denGan selamaT pada jam 10.30 Pagi di LApangan Terbang TAWAU... apa yanG peTing, maK terChenTa yanG akan SambuT...macam tak sangKa dapAt peLepasan Untuk tidak MengiKutI laTihan PERKHEMAHAN TAHUNAN PALAPES UDARA IPTA kali nie... atas alasa yang munaSABAH dan bukan munaSARAWAK k...aku inGin beruBat kampUng...makLumlah orang "SAKIT".

~maYbe FlighT yang baKaL aku naIk... AK 5152...~


~tuGu ikan meLAmbangkan SempoRna yanG kaYa denGan sumBer proTein utama...IKAN~

~dat's, Sandy, dnaz dan yonie~
dan, yang menanti di sana melainkan keLuarga aku adaLah teman-teManKu..ahakssss...Mizz u genk Kekuningan a.k.a kabanTutan..sempoRna...hahhahahahaha..maTiLah kalau di BAca....
~biar aKu peRkenaLkaN....
*yang baJu coKlaT... datu SabRi - baKaL masuk UPSI daLam JuruSa…