Ada Kemajuan sudah...

~ bukan apa, rasa macam kita sudah tidak ketinggalan ~

jangan korang anggap semporna macam dulu lagi
masih ketinggalan dibelakang
oh tidak... ko cakap ketinggalan
ndak aku kisah... tapi kita tengok la... banyak2 menteri sekarang...
daerah mana yanga da pegang jawatan tinggi?
bukan maw bangga or what ever...
cumanya aku bangga sebab ada juga anak semporna yag boleh maju

like Datuk Seri Shafie Apdal...
saya sanjung pengorbanan dan perjuangan belia
bak dalam ucapan beliau suatu ketika dahulu masa saya sekolah menengah
"Macam mana saya boleh jadi seperti sekarang,
macam mana saya boleh pandai bahasa inggeris,
macam mana saya boleh berjaya"...?

dia tunjukkan buku dan berkata lagi
"Dengan adanya buku, saya membaca dan terus membaca dan banyakkan membaca"...
itulah rahsia seorang yang bijak pandai dan berjaya
sedangkan Tun Dr. Mahathir sendiri pun minat membaca
sebab kenapa dia banyak ilmu pengetahuan dan genius...
sebab beliau banyak membaca...

panjang sudah aku mencarut...
tapi memang benar, nak jadi Pandai... MEMBACA... 
sedangkan ayat pertama yangg diwahyukan kepada Rasulullah pun menyeru agar Baginda S.A.W supaya membaca... BACALAH...

apapun, cerita aku sebenarnya maw kongsi pasal salah satu kampung terbesar di sebuah pulau di semporna
Kg Balimbang sebenarnya...
cerita apa...? cerita pasal internet... lah...
semakin maju di kg.balimbang
ibarat pekan kedua selepas pekan semporna...
kenapa?
sebab... bacalah blog ni ya...
kamu akan faham...
tekan jak ===> KAMPUNG BALIMBANG

apapun... selamat maju jaya semua... SABAH "THE LAND BELOW DA WIND"...
SEMPORNA... PearL of SABAH...

p/s :: jom lawat SABAH...cuti-cuti MALAYSIA

Comments

Popular posts from this blog

~puLau-Pulau Di Semporna, SABAH~

KILAU makanan tradisi SABAH

Kem Pemilihan Pertukaran Belia Antarabangsa Kementerian Belia dan Sukan Malaysia 2015