Sedikit mAsa Lagi




~ semakin hari semakin cepat masa berlalu kan...?~

kalau dihitung macam lama syak ni hari bah... hari ni Jumaat, esok sabtu, Lusa Ahad dan Tulat dah nak puasa... begitulah hari-hari mendatang... ndak di tunggu akan tiba juga dan ditunggu plak semakin lama rasanya... apa2 pun, tetap juga masa tu akan berlalu... KAN???


Sedikit masa Lagi,
esok lusa dah nak start dah puasa kan...
good for me untuk mengurangkan berat dan Berdiet
dan dapat kurangkan lemak2 di badan ni especially Perut... ahaksss

Sedikit mAsa Lagi,
puasa dah,
kena tahan nafsu untuk lakukan apa2 kemaksiatan yang boleh batalkan puasa,
atau perkara2 yang boleh mengurangkan nikmat dan pahala puasa...

Sedikit Masa Lagi,
aku akan terus stay jak di rumah,
aku tidak boleh sudah lepak malam2 d tempat terlarang,
dan aku akan penuhkan masa2 ku untuk Beribadah [insya ALLAH],

Sedikit masa Lagi,
akan ku berikan sepenuhnya masaku untuk keluargaku,
memandangkan mak saya nak berniaga semula,
akan ku bantu meringankan bebannya...

Sedikit masa Lagi,
akan aku kurangkan masa bersama rakan2 ku,
demi kebaikan diri masing2 juga,
agar aku tidak menjadi musuh dan jadi kebencian pihak ke-3,

Sedikit masa Lagi,
aku hanya merenung jauh sendirian,
sejauh mana aku sudah sempurnakan HAK aku kepada ALLAH S.W.T,
untuk beribadah dan bertakwa kepadanya.

Sedikit masa Lagi,
Aku hanya mampu membilang hari,
untuk aku terus memuaskan hari2 ku di Sini,
dan kemudian akan ku tinggalkan ia semula.

Sedikit Masa Lagi,
aku hanya mampu merindui dan mengenangkan,
masa-masa yang aku telah habiskan sepanjang cutiku,
waktu yang kuberikan kepada waktu rehatku.

dan.....

Sedikit Masa Lagi,
aku hanya mampu terus hidup dan menghirup udara yang segar ini,
untuk terus melaksanakan tugas dan tanggungjawab kepada Ilahi,
seandainya nyawa dan jasad sudah dileraikan,
aku hanya mampu redha dan Tawakkal atas kehendakNya,
INSYA ALLAH....

p/s :: Selamat Beribadah ::

Ulasan

Catatan Popular