CintaiLah cinta...

:: Just read ::

Tuhan,
Saat aku mencintai seorang Teman,
IngatkanLah aku bahwa akan ada Sebuah akhir,
Sehingga aku tetap bersama yang tak Berakhir.

Tuhan,
Ketika aku merindukan seseorang Kekasih,
RindukanLah aku kepada rindu Cinta Sejati-Mu,
Agar kerinduan kepadaMu Semakin menjadi.

Tuhan,
Jika aku hendak mencintai Seseorang,
TEmukanLah aku dengan orang Yang mencintaiMu,
Agar bertambah Kuat Cintaku padaMu,

Tuhan,
KEtika aku sedang Jatuh Cinta,
JAgalah Cinta Itu,
Agar tidak meLEbihi Cintaku kepadaMu.

Tuhan,
Ketika aku BErucap aku CInta PadaMu,
Biarkan kukatakan Kepada yang Hatinya tertaut kepadamuMu,
Agar aku tidak Jatuh dalam Cinta yang bukan keranaMu.

Sebagaimana seorang Bijak berkata,
MEncintai Seseorang bukanaLah apa-apa,
Dicintai seseorang adalah sesuatu,
Dicintai Seseorang yang Kau cintai sangatLah bererti...


p/s :: mencintaiLah cinta Yang dikurniakan seadanya... NAmun....

Ulasan

Catatan Popular