2011

~bah..seLamaT taHun baru Jak La~




waLaupun terLambaT..tapi..(ada aku kesah..) hahahhahaaa.... takperla...memang susah juga kalau hidup dalam kawasan pedalaman nie... dah la takder Broadband... Line pLak tak eLok...

so, apa yang di kongsi pada awaL tahUn baru lepAs.... sebenaRnya takde kisaH yanG menariK juga cuma ada kesah yanG Lucu berLaku semasa nak samBut taHun baRu tahUn ie... hahhaaa
firstLy... paDa maLam itu... 31.12.2010 sekitaR jam 11 leBih la Kot... raMai juGa la oranG saLing berPesta kaT daerah kiTaorang Nie,... ada Yang adaKan perTanDingan BoLa keRanjanG, karaoke, raTu cantIk dan sama wakTu denGannYa..ada Juga yanG meLansungKan perKahwiNan pada akhir-akHir Tahun Nie...


namuN, apa yaNg LucuNya paDa aTau SemaSa taHun baRu beRlanGSung adaLah... paDa 01.01.2011 itu... BerLaku laH penCemaRan bunYi dari HOn-Hon keReta menJelanGnya Tahun baRu paDa maLam iTu... samBiL menYaksiKan bunGa aPi yang CeriA wah...wa..... samBiL bunYi biSinG kenDeraAn di SeKeLiLing, apa Lagi...kitaOrang pOwn ikuT Teriak saMa2 La... apa Kata Orang..enJoy...

TeTapi, daLam paDa maSa seBenaRnYa poLis memaNg dah BerseDia unTuk menYerbu kiTaoranG yang BerbUat biSing iNi... namUn, keReta yanG Lain semPat caBut laRi tEtaPi keReta kiTa orang ( yaNg waRna PINK... dan berJenaMa PROTON itu pLak yang keNa taHan)
daH la kita oranG daLam kereTa tue seRamai 7 Orang yang BoLeh muAt... aPa laGi keNa peRiksa la SeGAla beg dan Kereta Kitaorang...

seBenaRnya kawan2 saYa tue ada 2 Orang Guru... seRang PelajAr UMS-KAL... sorang peLajar UniKL... soRang LepaSan STPM...dan Sorang gIe lePAsan SpM... kita Orang yang Budak2 ni GabRa arrrrr......seRaam seJuk gak..(seBab dah saLah maLam2 buTa meLalaK kaT tenGah2 BandaR KeciL ini..memang arrr SaLah)... namuN, yanG luCunYa..aku Tak kena TAHAN PLAK... semPat nTuk meLAriKan diRi... (teknik peNyamaRan Tentera kan)...


apaPun, thaT the firSt siTuation foR me kena Tahan oLeh PoLIS...tapi, syuKur juga Rahsia Tak keNA bongKar...hahhaaa...kLu tak... Free2 dah aku masUk MAHKAMAH TENTERA...hahahha
apapun. korang Lah kawan Aku paLing best... BergemBiRa beRsama dan keNA tahan Pun berSama...hehee.....LOVE yoU GUys....


P/S.... janGan terLaLu hepi sanGat..sebab adaKaLanya kiTa akan menanGsi juga akHirnYa...

.... dan, janGan terLalu iKuT sanGat daRah MUDA korang..ia boLeh meRugikaN koRang
kegemBiraAn iTu ada....

okLah...seLamat Lah berTaHun baru..dan... teTapkaN aZAM yang eLok2 dan CUBALAH untuk GAPAINYA...K..... pOst By: BolongAnakSempoRna.BlogSpoT.com

Comments

Popular posts from this blog

~puLau-Pulau Di Semporna, SABAH~

Pejabat Taman-Taman Sabah- Taman Marin Tun Sakaran dan Taman Marin Sipadan Semporna (Sabah Parks)

KILAU makanan tradisi SABAH