PanTau-Pantau... panTai RekreaSi, semPorna, SABAH

~ CERITERA kamI 11 Orang Bersaudara ke Kg. PanTau-panTau, semPorNa, SABAH~

nak muLakan cerita... sebenarnYa pLan nie tak menJadi..tetApi kerNa keBosaNan duk Uma, so kami berSaudaRa ni ( kawan Jer tapi TEMAN MESRA)... nak Juga waT picNic al-MakLUmlah sebahagIan kami ni dUk jauH diPeranTauan... ada yang doK Sarawak sebaga Cikgu kaT MIrI..dan ada yang BelaJAr kaT IPTA/IPTS di SEMENANJUNG sana... dan selebiHnya budaK2 Lepasan SPM dan STPM....

sehari seMaLam jer kiTaorang dOk siNi...maKlumLah kawasan ni sebeNarnya terpenciL dan KERAS ( bukan Batu taPi "berPenunggu" sebenarNYa).. kiRanYa IMAN kitA oranG masiH gak Kuat... diSebabKn keinGinan nak Juga perGi...so, kami pegi Gak la...

beSt tempaT nie, tePi panTai yanG terbenTang Luas... dan, pada masa tUe, anGin sanGat kuAt dan seSuai unTuk diJadikan temPat beriadah dan menenanGkan fiKiran.... tamBahan, sesUai gaK tuk diJadikan Tempat berGambAr... like gamBar penGantin or else....

namun, kisah maLam itu memang menakuTkan.. tapi... BIARLAH RAHSIA... alHamduLiLLAh kitaOrang seLamat samPai dan seLamat PuLang ke Uma maSing2 seLepas berSanTai seHari sunTuk di Kg. TerseBut...

~kitaOrang Just berbelanJa sebanYak RM7.00 jer TermasUk tambanG bas dan makan Minum ( masak sendiri ler)... sanGat jiMat dan memuasKan Hati... seLamat meLancong...~

P/S... KaLau nak menUmpang kaT tempaT oraNg tue buaTlaH cara menuMpanG... janGan terLalu oVer sanGat erkk.... enJoy your Vacation and SELAMAT DATANG ke SEMPORNA, SABAH.. kami menGalu-aluKan kedaTangan anda...

poSt bY: BolongAnakSempoRna.bLogspot.com




~hanYa tinGgaL kenanGan... ceRitera Kita bersama... ouR trip...loVe u ouLsss~



~yanG teRtinGgaL hanYaLah kaMi berLima.. nak puLang Uma daH niE, taPi Kena NaiK peRahu gie~



~sunRise, tangKap kaT tenGah-tenGah laUt di Atas peRahu semasa menuJu ke PuLau BUM-BUM~



~indahnYa ciPtaan ALLAH S.W.T~



~kisaH kasIh di tepi panTai..adek dan AbanGnya...hehehhee~



~seSuai unTuk kaWasan penGgambaRan...liKe gamBAr PenGanTin or coVer maJaLAh koT2~



~niCe sHooT... liKe tHis picTurE~



~peRcuBaan tangKap gamBar guNa kameraa DigiTaL.... paS nie... nak BeLi gak Tu DLSR~



~ wakTu senJA... aiR muLa surUt~



~panTai yang indaH...~



~panTai itu...cantek la bah aiRnya... waLaupun panTaiNya penuH denGan daun keRing, namun ia tetaP indah..ndak da samaNya di Tempat Lain... Check...!!!~



~saBArLah... mesTi juGa muka Aku ndaK ada~



~kegemBiraaN genK piknik nie...



~budak kamPung panTau-panTau~



~sunSet... pemandanGan senjaKaLa...memang SYiokkkkk!!!!!!~



~pesiSiran panTai yang Indah...sesuAi unTuk berSantai~



~kaWasan taPak perKhemaHan yanG sesuai~



~sunRise yang Tak menJadi..menDung LAk~




~pemandanGan di awaL suBuh... menDung laK..tak Nakpak SunRise~



~10 dariPada 11 oraNg genK picnic...~

Comments

Popular posts from this blog

~puLau-Pulau Di Semporna, SABAH~

KILAU makanan tradisi SABAH

Pejabat Taman-Taman Sabah- Taman Marin Tun Sakaran dan Taman Marin Sipadan Semporna (Sabah Parks)