Ketidakpuasan Hati aku untuk result sem 4

~ko benci aku ker atau tidak suka dengan sikapku... ~

Sem 3, encik tu dah bagi aku C bulat walaupun aku dah cuba sedaya upaya untuk jawap semua soalan... fine aku terima seadanya... sebab aku sedar memang silap aku kat kelas dia...

tapi, naik sem ni aku dapat dia lagi untuk paper minor... sabar jak la... seriusly, kerja dia memang berlambak sangat2... aku sendiri tak kuasa nak layan..demi nak naikkan pointer dan tebus kesilapan, aku tetap bersabar sebagai dia GURUKU... aku sangat sanyang akan GURU2 ku...

hinggalah masa exam, aku cuba juga sedaya upaya untuk jawab soalan yang dia sendiri buat.. Seriusly... soalan dia sangat2 senang dan aku dapat jawab semua soalan [ maybe ada sedikit yang tak sempurna kot ] .. dan, dalam target agak2 dapat la ker B or B+...

tunggu punya tunggu..tepat jam 3 petang tadi.. aku cek result aku... alhamdulillah aku still kekalkan 3pointer... BTW... peliknya kenapa aku masih dapat B- nie... tengok punya tengok... paper dia lagi yang aku dapat serendah B- itu... ALhamdulillah juga la dia tak bagi gagal... tapi, usaha aku selama ini kenapa seperti tak dihargai...?

Kau guruku,
ku sanjung dirimu sama seperti insan2 lain yang ku sanjungi,
setinggi gunung everest seluas laut PAsifik,
ku hargai tiap ilmu dan pengetahuan yang kau berikan,
demi masa depanku.

Namun,
seakan-akan diriku kau tidak sayangi,
diriku sebagai muridmu yang ko anggap salah,
yang tiada maaf bagimu,
dan diriku tetap jadi insan yang kau belakangi,

Hanya pintaku,
ku harap kau ikhlaskan setiap ilmu yang kau curahkan,
setiap apa yang keluar dari mulutmu,
harapanku agar ko sentiasa sihat dan masih mampu mengajar,
dan terus untuk menaburkan bakti sebagai Pendidik.

Kesedihanku ini,
tiada seorang pun yang fahami dan mengerti,
susah payah dan penah lelahku seakan tiada bermakna,
Usahaku untuk mencapai pencapaian yang lebih baik,
Hanya kerana kau guruku, kau penentu masa depanku,

:: seriusly, harap Lecture halalkan setiap ilmu yang lecture bagi dan sampaikan... ku berdoa agar sedikit rasa sakit hati dan membenci diriku tiada dalam hatimu... biarlah aku bersedih dengan keputusan peperiksaan setiap sem yang engkau bagi... setiap mungkin penilaian terhadap diriku dan kemampuanku hanya setakat itu sahaja... ku berdoa agar engkau selamat dunia dan akhirat dan semoga dalam keadaa sihat walafiat selamanya... maaf andai diriku SALAH kepadamu... sekian ::

p/s :: hargailah setiap apa yang GURU berikan... jujur pada setiap perbuatan dan ikhlas menerima Qada dan Qadar...

Ulasan

  1. sabar bolong.....
    kau ttp terbaik....
    setiap apa yg terjadi itu ada hikmahnya.....

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan Popular