Memang kamu tak perlu tahu....

::sedetik Lebih::

memang kamu tak pernah tahu...
aku punya umur skrg dah mencecah 23tahun... hujung tahun ni genap la 23 tu...
tapi, sepanjang aku hidup ni, aku tidak pernah tahu pun apa aku buat, apa aku makan, apa aku minum, apa aku pakai, apa aku belajar dan apa2 la yang aku lakukan sepanjang 22 tahun aku sebagai MANUSIA...
memang pown, kamu tak perlu tahu, sebab hanya aku dan ALLAH jer yang tahu...

Memang kamu Tak perlu tahu...
keluarga aku macam mana, adik beradik aku macam mana dan hidup aku macam mana...
kmu hanya perlu tahu siapa aku di sisi kamu...
yerla, semua ada hidup masing-masing kan... cumanya, kamu memang tak perlu tahu macam mana kehidupan aku...
biar aku dan keluarga2 aku tahu.

Memang kamu Tak perLu tahu...
gembira aku macam mana... tak banyak sebenarnya kegembiraan dalam hidupku...
cumanya, bila kamu nampak aku tersenyum dan tergelak besar... itu tidak bermakna aku hidup bahagia dan gembira...
Sebab, hanya aku yang tahu aku BAHAGIA ka tidak...
memang kamu tak perlu tahu dan aku tidak MAHU kebahagiaan daripada kamu.

Memang kamu Tak Perlu tahu...
Kesedihan aku macam mana, bila nampak muka aku sedih itu tak bermakna aku Sedih...
Dan bila nampak aku berduka itu sebenarnya bukan sedih...
dan bila aku menangis itu bukan maknanya aku sedih...
Cumanya, itu hanya kesedihan sementara yang boleh mengubati dan taubat untuk diriku...
Memang kamu tak perlu aku bersedih...Hanya ALLAH menjadi tempat untuk aku bersedih.

Memang kamu tak perlu tahu...
Kenapa aku sering menyendiri dan mengurung diri...
bukan sebab aku pendiam ker apa, aku cuma inginkan kebebasan dan ketenangan...
Hanya itu pintaku, KETENANGAN...
bukan sebabnya aku SOmbong ker apa, aku cuma nak menyediri...
Sebab aku memang tak tahu,
adakalanya aku menyediri sebab aku SEDIH, dan adakalanya aku PILU atau TERKILAN.
hanya ALLAH yang mengerti betapa LEMAHNYA diri ini...

Memang kamu Tak perlu Tahu...
kosongnya hidup ini... bila kamu nampak aku bergaul atau bersama rakan-rakan...
itu bukan bererti aku jenis yang PERAMAH atau mudah didekati...
CUmanya, kamu perlu tahu aku JUGA inginkan TEMAN diSISI...
untuk tiap kali aku melepaskan segala masalah dan KESEDIHAN hidup ini...
teman yang boleh mendidikku erti sebanar KEHIDUPAN...
HANYA ALLAH yang tahu SEPINYA hidupku ini...

Memang kamu tak perlu Tahu...
Betapa Hinanya diri ini... bergelumang oleh dosa-dosa hasutan Syaitan LAknatuLLAH..
Kamu sering nampak aku beribadah atau berbudi pekerti...
cumanya, kamu tidak nampak siapa sebenarnya diri ini...
dulu kini dan entahlah masa akan datang macam mana jalannya...
sentiasa dipengruhi Dosan dan BISIKAN SYAITAN L.A...
NAMUN, diri ini sendiri yang hanya mampu MENGUBAHNYA...
LEmaHnya IMANKU ya ALLAH... hanya engkau yang Tahu DOSA PAHALAKU...

Memang kamu tak PErLu tahu...
Betapa kuatnya semangatku ini... yang tidak pernah kenal erti penat lelah..
yang sentiasa inginkan sesuatu yang menjadi SANTAPAN mental dan FIZIKAL...
sebab aku tahu HIDUP ini hanya sementara... yang hanya mampu kita merasainya SEKALI sahaja...
CUMANYA.... banyak aku habiskan masa untuk semua aktiviti2 yang aku inginkan...
kamu sebenarnya tidak tahu sebenarnya aku memerlukan peluang untuk hidup lebih lama lagi...
untuk aku merasakan KEHIDUPAN dan NIKMAT yang ALLAH berikan untuk aku merasakan KENIKMATAN sebenar DUNIAWI...
CUmanya, kita tidak tahu bila sampainya AJAL kita...
HANYA ALLAH yang tahu nyawa kita bila nak DITARIK semula...

MEmang kamu tak perLu tahu...
betapa Sakitnya hidupku ini.. sering bergelumang oleh masalah..
bukan dari diri sendiri dan orang lain... tapi masalah-masalah yang tidak dapat dielakkan...
MASALAH yang membebankan diri ini untu terus berusaha...
sebab, HANYA ALLAH yang tahu...

MEmang kamu tak perlu tahu...
Betapa Sengsaranya hidup ini... dimaki dicaci dan dihina...
semamangnya hidupku, aku juga nak hidup seperti kalian... NORMAL...
cumanya, mungkin GENETIK atau kesilapan diriku sendiri...
yang membawa kepada keSONGSANGAN...
bukan ku pinta, bukan ku inginkan..ia semulajadi datang dari sanubari...
apa boleh aku lakukan, dah memang itulah FITRAH yang ALLAH beri...
mungkin, aku yang salah mengerti...
Hanya ALLAH yang mengerti hidup ini...

Memang kamu tak perlu tahu...
PEndertaan hidup ini... walaupun mencecah hampir ke-23 tahun hidup ini...
aku nampak seperti sihat dan normaal jer...
aku cuba dan terus mencuba untuk menjadi seorang yang sihat dan bertenaga seperti LELAKI2 yang sihat.. yang berFITNESS dan MANTAP2 belaka...
cumanya, aku tidak pernah tahu selama MANA aku menahan SAKIT penderitaan ini...
untuk terus HIDUP dan terus berusaha untuk nampak sihat agar kamu mempercayai bahawa saya elok dan sama seperti kamu yang lebih sihat dan bersemangat...
HANYA ALLAH yang tahu betapa sakitnya Diri ini...

Memang kamu tak perlu tahu...
Siapa BOLONG yang sebenarnya... hanya kamu perlu tahu aku budak seperti yang telah kamu kenali... seperti mana yang kamu mula2 kenal sehingga sekarng ini...
cumanya, kamu tak pernah untuk mengelai diri ini sejak dari mula, dan kini dalam persahabatan kita,
sebabnya, kamu hanya mengenali diri ini sementara..sekejap jak bukan bertahun-tahun...
Hanya ALLAH yang tahu baik buruknya hidup ini...

Memang kamu tak perlu tahu...
aku hanya HAMBA ALLAh yang inginkan keredhaan dan petunjuk HIDUP untuk meneruskan kehidupan sebagai KHALIFAH dimuka bumi ini...
cumanya, cukuplah kamu mengeali diri ini seperti mana kamu mengetahui siapa sebenarnya aku dalam perkenalan kita...
Sebabnya, aku jenis suka memendam perasaan, marah ka sedih ka atau gembirakah... itu semuanya aku sendiri yang mengerti...
biarlah...HANYA ALLAH yang lebih MENGETAHUI lagi MAHA BERKUASA...

p/s :: memang kamu tak perlu tahu pown...buat susah2 jak... cumanya, DON'T JUDGE THE BOOK BY IT COVER k... please... [elakkan memfitnah]...sekian

Comments

Popular posts from this blog

~puLau-Pulau Di Semporna, SABAH~

KILAU makanan tradisi SABAH

Pejabat Taman-Taman Sabah- Taman Marin Tun Sakaran dan Taman Marin Sipadan Semporna (Sabah Parks)