disebaLik maLam itu...

:: yang aku tak pernah lalui... ::

malam 1hb Feb sekitar jam 9-10 malam di tgh2 jalan raya...
malam tu macam biasalah masih camping
dan malam tu kena sedikit PT...
dalam masa kena guling-guling "Side RoLL"
dan buat pertama kalinya aku dapat bertahan....
(aku nak taw juga sebab apa aku tak muntah...?)

Dan, oleh kerana masa tu hujan.. sejuk..basah...
aku Krem... kejang seluruh badan...
nak dengar cerita tak disebalik kejadian kejang seluruh badan tu...?

tangan aku dah macam harimau nak cakar orang..
mata aku tak bleh buka... kaki aku keras...
dan mulut aku ternganga besar2...
dan, aku menangis sebab kesakitan malam itu...

aku tak tahu kenapa semua orang cakap aku kena Histeria a/k/a rasuk
padahal malam itu aku separa sedar..
tapi aku dapat rasakan badan aku macam ada orang kawal...
aku tak boleh nak kawal badan aku terutama tangan yg mengeras,
mulut ternganga dan mata yang pejam
serta... menangis tiba2...

malam tu, ada sorang budak UiTM nampak..
aku tak taw la sama ada betul ka tidak...
tapi dia Sixth sense boleh nampak benda tu
katanya... benda tu ada kat atas aku
dan cuba nak masuk...

dan sorang lagi nampak "P" kat hujung pokok
dan masa tu la dia kena juga

patutlah... dalam masa yang sama..
badan aku keras semacam jer... aku nangis sebab aku lawan sakit tu...
syukur dapat gerak kaki so badan pown dapat gerak...
tapi aku pelik la... ada lagi kata itu salah aku sebab mulut celupar..
kalau benda tu memang sebab aku mulut celupar
dah sah2 hari pertama masuk hutan lagi aku dan kena lanyak oleh benda tu...

so, maknanya 2 org pompuan tu yg kena tak celupar la...?
kena fikir juga la...
bukan sebab mulut celupar jer boleh kena...
korang kencing kat merata2 tempat...
pompuan haid yg tak jaga kebersihan
dan masuk jalan langgar kacau rumah dia...
meme arr kena... kena fikir juga lah benda2 tu semua..

jangan sebab aku krem @ kejang malam tu
trus korang nak tuduh2 aku bukan2
kata aku ada SAKA la
kata aku ada pelindung segala la..

takper la... aku dah kena sekurang-kurangnya bagi lah moral support ka
semangat ka... ini tidak...
cakap bukan2... pandang aku semacam jer...
"Kadet... dah sihat ke? lain kali jangan celupar"...
haiyooo..... makaseh sebab cakap macam tu...
kalau tidak taw cerita jangan cakap bukan2 k...
aku terima seadanya malam tu
dan sebab tu sampai skrg aku asyk Krem/kejang bila rasa sejuk...

apapun, malas nak cerita...
just luahan hati jer...
dah kena... tapi tak nampak... macam takder beza...
bukan mintak tapi nak....
takderla... just joking... harap2 jangan la aku nampak...

p/s :: kalau aku kejang... tolong urut2kan erk.. takut jadi yg lain plak

Comments

Popular posts from this blog

~puLau-Pulau Di Semporna, SABAH~

KILAU makanan tradisi SABAH

Kem Pemilihan Pertukaran Belia Antarabangsa Kementerian Belia dan Sukan Malaysia 2015