Aku Anak Indonesia

~Kg halaman kuarga Kami~
(kisah sebelah mak jer la...i'm MALAYSIAN ok... shut up jer la)

lama plak ndak menulis benda yang bukan-bukan kan...? ni kisah mak saya jer la... Arwah atuk dan nenek kitaorang asal indonesia la... dengar cerita masa arwah atuk nenek saya kahwin, umur arwah nenek saya 16 tahun... begitulah ceritanya...hehhehee dan, nenek saya pown melahirkan 9 orang anak dan mak saya anak ke-3 daripada 9 org anak... 4lelaki 5 pompuan... mak saya anak perempuan pertama...akak la katanya...

dengar-dengar cerita lagi... last time arwah nenek dan atuk kami paling last pown pulang kampung kat Sulawesi masa makcik saya umur belasan tahun (around 11-15 tahu..entahlah... lupa cerita dah)...

tapi, sangat miss kenangan dengan atuk dan nenek.. masa arwah atuk meninggal... saya masa tu baru jer tahun 2.... walaupun masih kecik, tapi hati dan perasaan ni masik ingat masa tu... dah seminggu nazak... akhirnya... menghembuskan nafas selepas jer azan asar (masih ingat masa tu, sedihnya mengalir air mata)...

dan, masa arwah nenek kami meninggal pown... masa tingkatan 6 Rendah dulu (2007)... sempat lagi lawat masa nenek nazak kat hospital.. sempat duduk bacakan yassin lagi... then, bila jer masa kat asrama.... akak2 saya semua datang asrama jemput pulang balik uma... malam itu... bila jer nenek saya hembus nafas terakhir..... (sempat gi makcik saya pengsan...kesiannyer)...

apapun..tak nak cerita kisah sedih-sedih nie... nak tanya jer... Sape sini boleh bawa saya balik kg kat Sulawesi... (padahal Kg ayah pown belah Tambunan Sabah tak pernah pegi... inikan Sulawesi Indonesia....hahhahaa

p/s :: Aku anak MALAYSIA ok... aku ada Kad Pengenalan juga ya... 881222-12-**** k...sorry sikit

Ulasan

Catatan Popular