~SedeTik Lebih~

:: orang sering berkata, "kalaulah saya belajar... kalaulah saya tak tak buat... kalaulah saya tak degil... bla..bla..bla..." ::

Terlewat la dear, please la... jangan menyesal yang tak sudah. kalau dah berlaku tu berlaku la janji perkara tu ko yang buat dan ko sendiri yang cari nahas kan... tak perlu fikir lagi tapi terima seadanya apa yang sudah ko buat untuk memutuskannya...[ a.k.a keputusan awak itu ]...

ya, saya mengaku saya sendiri tak lari dari perkara2 tersebut namun apakan daya... itulah pilihan yang terbaik buat aku... HELLO, DO I CARE??? ada aku kesah, janji aku tak melanggar hukum ALLAh dan aku masih di jalan yang benar... takder saper nak dengar cakap aku, YA IYALAH... aku bukan pown penting bagi kamu... EMAK aku juga yang beranak kan aku, bukan kO..!!! so, shut the mouth Ok... QUITEly , supaya aku boleh tenang sikit... ko mo HUMPAT ka... mo HINA ka.. Mo ejek ka..janji aku bahagia... ko cakap la apapun janji PAHALA ko semua terbang berterbangan merata tempat ya...

ingat jak la, kita ni perlu beringat...kita diberi kesempatan nak hidup sekejap jer... jangan nak mengada-gada... ko orang kaya ker, orang berada ker... orang berduit ker... ada kereta, rumah besar, terkenal sana sini atau ko petik jari hajat ko datang begitu jak ka...YANG PASTI ajal tu datang bila-bila jak, so... jangan nak mengada-ngada... kena beringat itu... so, hayatilah hidupmu selagi ko ada nyawa... ya..!!!

p/s :: jangan la sibuk-sibuk hal aku k... aku buruk ka, aku jellek ka, aku BODOH ka, aku hanjing ka... aku CANTEK ka... the word is... DO i CARE..!!!! SIAL...

Comments

Popular posts from this blog

~puLau-Pulau Di Semporna, SABAH~

KILAU makanan tradisi SABAH

Kem Pemilihan Pertukaran Belia Antarabangsa Kementerian Belia dan Sukan Malaysia 2015