12 Mac 2011... kiSah ke-2.... di pagi JUMAAT

~kisah ni best sangat, cuma aku rasa sedih....=(...~



~abg SALEH dan akak Ipar... ahaks... MALAM PERSANDINGAN nie~


hari ni adalah merupakan hari pernikahan dan persandingan abg SULUNG kami.. yang dah tua telajak sikit, tapi ok la kawin dalam usia 31 tahun... ALHAMDULILLAH dapat juga nikah dengan selamat...

apa yang pasti, dia bersanding kat uma pompuan (akak ipar baru) kat sandakan... majlis akad nikah dan terus sanding... majlis persandingan tu pada jam 12 tgh hari sehinggalah jam 12 tgh malam... biasalah kat SABAH... ni adalah salah satu adat kami... beza sikit dgn cara kat semenanjung kot..

apa yang bestnya aku nak kongsi kat sini adalah... dia abg sulung kami, anak pertama daripada 14 orang kami adik beradik... cuma dia lewat sikit kawin selepas 2org akak aku dan abg aku yang lagi sorang... kiranya dia ke-4 la yang dah kawin... bestnya, dia dah selesai dan lepas dah... boleh buat apa saja..

tapi, yang tak bestnya... aku paling sikit hati adalah... dia kawin dan sanding masa aku di sini SINTOK, KEDAH... dah la aku tak balik... harga tiket mahal... sedih la, sebab 2org akak dan sorang abg yg dah kawin aku yang tolong dandan sikit2 dan tolong buat pelamin dorang... hadiah untuk mejlis persandingan mereka dari adiknya... tapi, abg SALEH aku nie, takde la hadiah yang aku dapat bagi...sedih taw, abg SULUNG plak tu, dah la tak dapat nak buat apa2, tak dapat gie nak pegi tengok dia... SEDIH..

p/s :: kalau nak sanding pown, tunggu aku la.. sedih la sebab kamu jak rasa kegembiraan tu, aku kat sini menahan sedih jak ndak dapat pulang...(tiket mahal)

poStbY : http://BolonganaksempoRna.bLogspoT.com... 14 Mac 2011... 2.38 a.m...


Comments

Popular posts from this blog

~puLau-Pulau Di Semporna, SABAH~

KILAU makanan tradisi SABAH

Pejabat Taman-Taman Sabah- Taman Marin Tun Sakaran dan Taman Marin Sipadan Semporna (Sabah Parks)