Kisah aku dan Abang Angkatku

Nama diberi Mohd. Salleh Lindi Hati
Pekerjaan sekarang UTK PDRM
Status Sudah berkahwin anak dua
Tinggal di Kampung Bangau-Bangau
Kini menetap di Kuantan, Pahang
Hobi dia Gym la setiap hari... Abam Sado
Siapa dia...



Dialah yang bimbing saya, didik saya dan berikan saya Motivasi masa first time kenal di asrama 2004. Masa tu saya PMR, dia plak 6 Rendah aliran Sains. Saya yang kejar dia sebenarnya, hehehheeee... Mahu krnal dan rapat dia bah kesian. Masa tu budak-budak lagi kan. Kecik lagi, jadi inginkan protector masa di asrama. Aku mula rapat dengan dia. Dia pun open untuk di kawan-kawan.

Sampailah satu kisah masa saya duduk PMR 2004 tu, dia masa tu masih AJK Asrama. Maw dijadikan cerita. Dua hari exam berlalu, dia tiada balik kampung. Saya pun mencari jugalah namun tiada apa juga, masih belum sedar yang dia tu sumber motivasi. Oleh tu, saya sudah melepas 2 paper, B.M dan B.I. sememangnya saya kurang pastilah ok ka juga paper tu.

Hari ketiga baru dia muncul, petang sebelum habis peperiksaan. Exam Pendidikan Islam. Paper 1 ok lah selesai. Namun, petang tu sedikit strees. Kurang fokus. Kemudian muncul dia di pintu asrama. Entah kenapa, tiba-tiba ada semangat unyuk menjawap meruap-ruap sampailah paper last. Paling susah nak terima dan sedih iaitu semasa hujung tahun cuti sekolah, berpisah bah. Ada juga minta biodatanya. Tulisan tangan, lama juga simpan. Namun, bila study di UUM, semua barang hilang.

Sebenarnya, dia tidak tahu cerita ni. Sampailah masa tu cerita dengan dia di wechat. Dia pun terkejut juga. Disebalik aku rapat dengan dia, banyak cerita aku dengar tapi kurang pasti sehingga semalam (21/10/2014) jumpa si abg sebelum dia balik Pahang (22/10/2014). Banyak cerita dia kongsi, patutlah dia jarang-jarang di asrama dulu.

Lama aku cari nombor dia. Sampai dia tukar nombot pun dia tak bagi tahu. Aku ambil inisiatif untuk minta dengan adiknya. Dapat juga, sehinggalah di mana dia berada sekarang. Harap tiada sudah putus hubungan lepas ini. Dia pun sudah mula panggil aku 'ADIK"... Alhamdulillah.

Semoga abg cepat naik pangkat, kerja dengan ikhlas dan amanah dan dijauhkan daripada rasuah. Semoga bahagia bersama anak dan isteri di sana. Sayang abang, macam abang saya sendiri juga. Panjang umur jumpa lagi.


Ambil dalam Instagram : dingdong_coco

Ulasan

Catatan Popular