NASIHAT KEPADA KENGKAWAN

:: tolong cakap kesalahan aku depan-depan daripada ko KUMPUL DOSA BANYAK-BANYAK::

Rasulullah s.a.w bersabda:

“Awaslah daripada mengumpat kerana mengumpat itu lebih berdosa daripada zina. Sesungguhnya orang yg melakukan zina, apabila dia bertaubat, Allah akan menerima taubatnya. Dan sesungguhnya orang yg melakukan umpat TIDAK AKAN DIAMPUNKAN DOSANYA sebelum diampun oleh orang yg diumpat.” - Hadis riwayat Ibnu Adib Dunya dan Ibnu Hibbad.


Sabda Rasulullah saw lagi yg bermaksud :

Di akhirat seorang manusia terkejut besar apabila melihat catatan amalan kebaikan yg tidak pernah dilakukannya di dunia. Maka dia berkata kepada Allah, "wahai Tuhanku, daripada mana datangnya kebaikan yg banyak ini? sedangkan aku tidak pernah melakukannya. " Maka Allah menjawab "semua itu pahala orang yang mengumpat engkautanpa engkau ketahui".

suka hati korang la nak cakap apa, janji selama aku kawn dengan korang aku tak pernah terniat nak benci or umpat2 korang ...

sayang aku hanya pada kawanku, sahabat2ku dan teman2 yang ku kasihi, dan bukan mereka yang sanggup mengumpat dan memfitnah serta sanggup memakan daging saudara/ sahabat dia sendiri... beringat la sebelum KIAMAT dan nyawa kita diambil ALLAH


p/s :: harap korang bahagia dengan hidup korang

Ulasan

Catatan Popular