Kisah si Botol Plastik...

:: macam-macam sebenarnya boleh guna, cuma kita sendiri yang tak perasan ::

Gambar Thailand Dilanda Banjir Besar

dijadikan sebagai perahu semasa banjir di Thailand..


dijadikan perahu untuk rekaan bot semasa pertandingan..


sebagai kapal layar...


ni kapal apa erk?


nak tahu tak orang SEMPORNA tanam / tumbuhkan agar-agar macam mana?

hahaaa..... tu yang korang tak tahu...
sebenarnya botol plastik banyak kegunaan bagi sesetangah penduduk di semporna...
tak tahu kan nak buat apa
selain daripada di recycle, orang semporna juga gunakan untuk menanam agar-agar...
tak percaya...?

tgk gambar2 di bawah...


nampak... benda-benda yang timbul tu?
itulah botol-botol kosong tadi...

tak percaya? ada lagi...


SUMBER :: KLIK sini <==

nantilah saya cerita pasal agar-agar2 semporna ya...

ni untuk entry botol plastik jer... ahaksss... see u soon about agar-agar semporna...

p/s :: botol memang banyak kegunaan... jangan salah guna, merbahaya


Comments

Popular posts from this blog

~puLau-Pulau Di Semporna, SABAH~

KILAU makanan tradisi SABAH

Pejabat Taman-Taman Sabah- Taman Marin Tun Sakaran dan Taman Marin Sipadan Semporna (Sabah Parks)